Czterosuwowy silnik sześciocylindrowy, gaźnikowy, o pojemności skokowej 5,55 l i mocy 100 KM przy 2800 obr/min. Pięciostopniowa skrzynka biegów oraz skrzynka rozdzielcza z reduktorem (10 biegów do jazdy w przód + 2 tylne). Ogumienie: 12.00-18. Ciśnienie w ogumieniu można zmieniac od kG/cm2 podczas jazdy po szosie do 0,75 w terenie lub nawet 0,5 kG/Cm2 w głębokim śniegu i błocie. W kabinie kierowcy znajduje się tablica rozdzielcza zaworów, przy użyciu których kierowca może dowolnie regulować ciśnienie w każdym kole niezależnie. Samochód budowany jest także jako ciągnik siodłowy (ZIL-157W) oraz z instalacją ekranowaną i filtrami przeciw zakłóceniowymi (ZIL-157G do instalowania urządzeń specjalnych). Wciągarka wbudowana z przodu za zderzakiem i napędzana wałem od przystawki (skrzynki rozdziału mocy) skrzynki biegów. Bęben wciągarki z liną osadzony jest na wale ślimakowej przekładni redukcyjnej. Wciągarkę uruchamia się i steruje z kabiny kierowcy. Bęben wciągarki może wirować z trzema prędkościami: dwie do nawijania i jedna do rozwijania liny. Prędkość liny przy 1000 obr/min wału korbowego silnika — podczas nawijania odpowiednio 11,2 m/min i 30,0 m/min, a w okresie rozwijania 20,2 m/rnin. Uciąg wciągarki 5000 kG. Długość całkowita liny 75 m; długość użyteczna 65 m. Srednica liny 13 mm. Samochód ciężarowy KRAZ-214 (DNIEPR 6×6), produkowany od 1959 r. jako wersja samochodu JAZ-214, jest ciężkim trzyosiowym ciągnikiem o ładowności 7000 kG, przystosowanym do ciągnięcia przyczepy o ciężarze 10. . .50 ton w czasie jazdy po szosie. Ładowność na szosie bez przyczepy — 10 000 kG, W terenie bez przyczepy — 5000 kG. Samochód KRAZ-214 wyposażony jest we wciągarkę, której linę można wyprowadzić do przodu lub do tyłu. Dwusuwowy silnik wysokoprężny, sześciocylindrowy, o pojemności skokowej 6970 cm3 i mocy 205 KM przy 2000 obr/min. [hasła pokrewne: transport ponadgabarytowy, akcesoria samochodowe sklep, garaż blaszany ]

Comments are closed