Najczęściej występują: hałaśliwe przełączanie biegów — nadmierne zużycie kół zębatych — zużycie stożkowych przylgni ślizgowych synchronizatora uszkodzenie zatrzasków synchronizatora niezupełne wyłączanie się sprzęgła — zbyt lepki olej w obudowie skrzynki biegów (stężenie w porze zimowej) — peknięcie sprężynki zatrzasku wodzika — częściowe wykruszenie zębów kół skrzynki biegów. Skrzynka biegów nadmiernie się rozgrzewa — zbyt wysoki poziom oleju w obudowie skrzynki biegów zbyt niski poziom oleju w obudowie skrzynki biegów lub brak oleju wadliwe złożenie skrzynki biegów — nadmierne zużycie Zębatych i łożysk tocznych. Wyciekanie oleju ze skrzynki biegów — zbyt wysoki poziom oleju w obudowie skrzynki biegów— zużycie lub uszkodzenie uszczelki tylnego łożyska wału głównego — zużycie wału (pod uszczelką) — zluzowanie się lub nieszczelne osadzenie śrub mocujących pokrywę — zaślepienie odpowietrznika — uszkodzenie uszczelki pokrywy — pęknięcie obudowy lub pokrywy skrzynki biegów. Zablokowanie skrzynki biegów — zablokowanie współpracujących kół zębatych przez obcy przedmiot — zablokowanie zatrzasku wodzika — uszkodzenie łożyska tocznego wadliwe złożenie skrzynki biegów. Planetarna skrzynka biegów pracuje hałaśliwie (brzęczenie, gwizdanie itp.) — niedostateczna ilość oleju w skrzynce ślizganie się taśm hamulcowych — nadmierne zużycie zębów kół zębatych nadmierne zużycie wałków, łożysk lub tulejek kół zębatych. Uderzenia i stuki podczas przełączania przekładni — zanieczyszczenia lub nadpalenie okładzin taśm hamulcowych zbyt mała lepkość oleju — porysowanie lub nadmierne zużycie bębnów hamulcowych skrzynki — wadliwa regulacja taśm hamulcowych zanieczyszczenie, zaolejenie lub nadpalenie okładzin tarczy sprzęgła, Skrzynka biegów pracuje hałaśliwie — (dzwonienie, syczenie) — nadmierne zużycie zębów kół zębatych przekładni — wykruszenie lub obłamanie zęba jednego z kół zębatych uszkodzenie lub popękanie igiełek łożysk tocznych — nadmierne zużycie tulejek łożysk ślizgowych — niedostateczna ilość oleju w skrzynce — nadmierne zużycie wielowypustów piasty tarczy sprzęgła — nadmierne zużycie wielowypustów wału sprzęgła. Skrzynka biegów pracuje z poślizgiem lub włącza się powoli — zbyt luźne taśmy hamulcowe — niewłaściwa regulacja układu dźwigni zaciskających taśmy hamulcowe zarysowanie lub nadmierne zużycie bębnów hamulcowych zanieczyszczenie lub nadpalenie okładzin taśm hamulcowych — zanieczyszczenie, nadpalenie lub popękanie okładzin tarczy sprzęgła — zacinanie się tarcz sprzęgła na piaście lub na bębnach, [przypisy: prawo jazdy, konstrukcje stalowe, pranie tapicerki ]

Comments are closed