Inne niedomagania silnika

Tags: , ,

Niedomagania w pracy silnika mogą być również następstwem usterek urządzeń elektrycznych oraz usterek mechanicznych (jak nieszczelności, uszkodzenie i niewłaściwa regulacja zaworów, zużycie gładzi cylindrów, tłoków i pierścieni itp.). Jeżeli przyczyna niedomagania silnika zasilanego gazem wysokosprężonym lub gazem ciekłym nie daje się od razu określić; w celu wykrycia rzeczywistego powodu niedomagania należy: sprawdzić czy wszystkie mechanizmy silnika działają sprawnie podczas zasilania go paliwem ciekłym — sprawdzić ciśnienie gazu w butlach oraz dopływ gazu do reduktora — sprawdzić szczelność połączeń przewodów gumowych, a zwłaszcza przewodu łączącego urządzenie odciążająco-rozruchowe z rurą ssącą silnika — sprawdzić ustawienie reduktora ciśnienia gazu (wielkość skoku przepony głównej, działanie urządzenia odciążająco-rozruchowego oraz wypływ gazu z reduktora) nie lub zaolejenie okładzin tarczy sprzęgła nierównomierne zużycie okładzin tarczy sprzęgła obluzowanie się nitów tarczy sprzęgła — porysowanie przylgni kola zamachowego i tarczy dociskowej — zwichrowanie tarczy dociskowej — zacieranie się dźwigienek wyłączających na ośkach (wskutek braku smaru, zanieczyszczenia, korozji itp.) niewłaściwe wyregulowanie dźwigienek wyłączających — zacinanie się pedału sprzęgła — wadliwe wyregulowanie sprzęgła uszkodzenie łożyska wyciskowego obluzowanie się zawieszenia silnika. Sprzęgło drga podczas przenoszenia napędu — zanieczyszczenie okładzin ciernych sprzęgła pękniecie sprężyn amortyzujących tarczy sprzęgła — zużycie łożyska (tulei) walu sprzęgłowego w wale korbowym — uszkodzenie lub zwichrowanie tarczy sprzęgła — zgięcie wału sprzęgłowego skrzywienie widełek wyciskowych wadliwe złożenie sprzęgła — wadliwe wyregulowanie sprzęgła — niezupełne przyleganie okładzin tarczy sprzęgła do koła zamachowego lub tarczy dociskowej — zużycie łożyska (wyciskowego) wyprzęgnika. Sprzęgło grzechocze podczas przenoszenia napędu — uszkodzenie tarczy sprzęgła — zużycie części wyprzęgnika — nadmierny luz kół zębatych skrzynki biegów — zużycie łożysk skrzynki biegów — zużycie łożyska (tulei) wału sprzęgłowego w wale korbowym — zgięcie wału sprzęgłowego zużycie łożyska (wyciskowego) wyprzęgnika zużycie pierścienia grafitowego widełek wyłączających — skrzywienie widełek wyciskowych — zużycie łożysk dźwigienek wyłączających.[hasła pokrewne: Renault Katowice, renault megane, używane renault kadjar ]

Comments are closed