Pasy rozdzielające pierwszego typu pozwalają na przejazd przez nie w dowolnym miejscu, pasy typu drugiego uniemożliwiają przejazd w dowolnym miejscu. W tym przypadku przejazdy są możliwe tylko w miejscach specjalnie do tego przeznaczonych i odpowiednio urządzonych. Szerokość pasów dzielących na autostradach dotychczas wykonanych waha się w granicach 1,50 - 10,00 m, a nawet i więcej. W zasadzie należy uznać, że małe szerokości pasów dzielących (poniżej 5 m) można stosować w obrębie miejscowości. Warunkiem koniecznym w tym przypadku jest podniesienie pasa dzielącego na wysokość krawężnika w...
Wybór odpowiedniego auta zawsze jest twardym orzechem do zgryzienia dla każdego kierowcy. Nieważne czy to pierwsze auto, czy zmieniane już po raz kolejny, bo poprzedni samochód nie spełnia już oczekiwań swojego właściciela i szuka czegoś bardziej funkcjonalnego na daną chwilę. Auto sportowe wygląda wspaniale, pięknie mruczy i jest szybkie. Z drugiej jednak strony nie dorównuje autu rodzinnemu, które jest bezpieczne, jest pięciodrzwiowe, zmieści się i wózek dla dziecka i duże zakupy. Wybór nie zawsze jest łatwy i oczywisty. Jeśli ma się rodzinę, trzeba myśleć bardziej praktycznie o...
Szerokość jezdni i drogi. Szerokość jezdni (pasa ruchu) zależy nie tylko od skrajni kursujących pojazdów, lecz również od szybkości ruchu. Obydwa wymienione czynniki mają tendencję wzrostu: szybkości w nieznacznych na razie granicach, wymiary samochodów ze względu na dążenie do zwiększenia ładowności. Badania szerokości istniejących obecnie autostrad na całym świecie wykazują, że nawierzchnie mające szerokość poniżej 6,0 m (USA) są niedostatecznie szerokie, nawet dla ruchu samochodów osobowych. Szerokości 6,0 m wystarczają do warunków ruchu osobowego, lecz są niedostateczne dla ruch...