Zagęszczarka podsypki BV-102 może być sterowana ręcznie lub półautomatycznie. Maszyna jest wyposażona w wyrzutnicę do zjazdu na pobocze toru. Masa własna maszyny wynosi 9500 kg, a jej wymiary mm. Zagęszczarka podsypki D -9 pracuje z wydajnością 520 do 780 m/h. Podwozie maszyny stanowi rama oparta na dwóch zestawach z kołami jezdnymi o średnicy 850 mm. Na ramie, na amortyzatorach jest zmontowana obudowana ze wszystkich stron kabina maszynisty, w której są rozmieszczone przyrządy i dźwignie sterowania. Układ napędowy składa się z wysokoprężnego silnika Deutz o mocy 81...
Czterosuwowy silnik sześciocylindrowy, gaźnikowy, o pojemności skokowej 5,55 l i mocy 100 KM przy 2800 obr/min. Pięciostopniowa skrzynka biegów oraz skrzynka rozdzielcza z reduktorem (10 biegów do jazdy w przód + 2 tylne). Ogumienie: 12.00-18. Ciśnienie w ogumieniu można zmieniac od kG/cm2 podczas jazdy po szosie do 0,75 w terenie lub nawet 0,5 kG/Cm2 w głębokim śniegu i błocie. W kabinie kierowcy znajduje się tablica rozdzielcza zaworów, przy użyciu których kierowca może dowolnie regulować ciśnienie w każdym kole niezależnie. Samochód budowany jest także jako ciągn...
Ze względu na konstrukcję spodu, wśród nadwozi samoniosących dają się wyodrębnić dwa podstawowe rozwiązania: — nadwozie jest przyspawane do klasycznej ramy podłużnicowej, której przekroje, a co zatem idzie i ciężar są odpowiednio zmniejszone, w porównaniu z ramą niezależną, — nadwozie przenosi wszystkie obciążenia, przy czym jego spód z przyspawanymi elementami, które tylko wzmacniają pewne przekroje lub służą do mocowania zespołów podwozia, tworzą tzw. ramę szczątkowa. Rama płytowa z reguły tłoczona jest z blachy stalowej i w postaci jednego lub kilku polaczony...