Miara prawidlowej organizacji ruchu transportu jest zrównanie sie zdolnosci przewozowej ze zdolnoscia przepustowa
Posted on Sep 01, 2019 under Uncategorized | Comments are off Tags: moto gratka śląskie, pietrzak używane, wektor renaultMiarą prawidłowej organizacji ruchu transportu jest zrównanie się zdolności przewozowej ze zdolnością przepustową. Przez zdolność przewozową rozumie się ilość ładunków przewiezionych na danym odcinku określonym zestawem pociągów w ciągu określonego czasu. Przez zdolność przepustową rozumie się największe ilości pociągów, które mogą być przepuszczone przez odcinek toru w obu kierunkach z zachowaniem warunków eksploatacji. Zdolność przewozowa zależy od pojemności i liczby jednostek taboru przewozowego (wagonów), wielkości siły pociągowej oraz zdolności przepustowej danego odcinka drogi. Na zdolność przepustową ma wpływy: a) na linii jednotorowej – czas potrzebny do przejazdu dwóch zestawów pociągowych (pary pociągów) w obu kierunkach przez najtrudniejszy odcinek przelotowy trasy, b) na linii dwutorowej – czas przejazdu pociągu załadowanego przez najtrudniejszy odcinek trasy. W celu opracowania wykresu ruchu pociągów należy przepro wadzić następujące obliczenia: a) określić z harmonogramu budowy ilość materiałów M, która ma być przewieziona i wbudowana w ciągu zmiany dziennej wynoszącej T minut, b) ustalić rodzaje środków transportowych, tj. np. rodzaj lokomotywy i wagonów, a na podstawie znajomości trasy określić ilość materiałów O, którą jednorazowo może pociąg przewieźć, c) obliczyć ilość cykli pociągów C dla przewiezienia całej masy materiałowej potrzebnej do wbudowania w ciągu jednej zmiany, czyli C= M d) ustalić ilość mijanek, żeby w określonym czasie jednego cyklu mogła przejechać założona ilość pociągów. Przykład liczbowy Założenia. [przypisy: moto gratka śląskie, pietrzak używane, wektor renault ]
Comments are closed