Niewłaściwy stan techniczny silnika

Tags: , ,

Zbyt duże luzy zaworów — zbyt duży luz międzyzebny kół zębatych rozrządu — zbyt duże luzy w łożyskach dźwigienek zaworów — pękniecie sprężyny zaworu — obluzowanie łopatek wentylatora. Niedomagania – układu smarowania — brak lub zbyt niski poziom oleju w misce olejowej — zanieczyszczenie przewodu lub filtru oleju — niedostateczne smarowanie kół zębatych napędu rozrządu lub dźwigienek zaworów — zbyt duża lepkość oleju silnikowego — zbyt niskie ciśnienie oleju. Pracujący silnik syczy lub gwiżdże. Uszkodzenie uszczelki głowicy cylindrów lub świecy zaplonowej — pękniecie izolatora świecy zapłonowej — obluzowanie się świecy zapłonowej — nieszczelność rury ssącej. Silnik „strzela” gaźnik (zapłony mieszanki w rurze ssącej lub w gaźniku). Gaźnik wytwarza zbyt ubogą mieszankę — niedostateczny dopływ paliwa do gaźnika — przechłodzenie silnika — nieszczelność lub okresowe zawieszanie sie zaworu ssącego zbyt duże wyprzedzenie zapłonu — samozapłony mieszanki w cylindrach zbyt mała wartość cieplna świec zapłonowych — wadliwe ustawienie kolejności zapłonu — pęknięcie sprężyny zaworu ssącego — pęknięcie pokrywy rozdzielacza. Silnik „strzela” (zapłony mieszanki w rurze wydechowej lub tłumiku). Okresowe przerwy w pracy świecy zapłonowej jednego z cylindrów — zbyt małe wyprzedzenie zapłonu gaźnik wytwarza zbyt bogatą mieszankę — nieszczelność lub okresowe zawieszanie się zaworu wydechowego — pękniecie sprężyny zaworu wydechowego wadliwe ustawienie kolejności zapłonu — pęknięcie pokrywy rozdzielacza. Silnik zbyt dużo paliwa Wadliwa regulacja gaźnika — zbyt wysoki poziom paliwa w komorze pływakowej — zbyt duże ciśnienie tłoczenia pompy paliwa — nieszczelność iglicy komory pływakowej — wycieki paliwa wskutek nieszczelności — niezupełne wyłączanie się urządzenia rozruchowego lub oszczędzacza uszkodzenie przepony pompy paliwa — zbyt duży skok pompy przyspieszającej brak odpowietrzania komory pływakowej — zbyt małe wyprzedzenie zapłonu — zbyt niskie ciśnienie sprężania — zanieczyszczenie filtru powietrza — zbyt mały jałowy skok pedału sprzęgła — zużycie lub zaolejenie okładzin tarczy sprzęgła — osłabienie lub pękniecie jednej lub kilku sprężyn dociskowych sprzęgła — wadliwa regulacja luzów szczęk hamulcowych — niewłaściwa zbieżność kół przednich — zbyt niskie ciśnienie powietrza [podobne: serwis Skoda, Skoda Wrocław, renault twingo ]

Comments are closed