Projektowanie autostrad w ich przekroju poprzecznym dzieli się na trzy części. a) projektowanie autostrad w terenie nie zabudowanym, b) projektowanie w terenie o gęstej stosunkowo zabudowie c) projektowanie przejść przez miasta i osiedla jak również projektowanie dojazdów od autostrad do centrum miast. Dla terenów niezabudowanych przekrój poprzeczny autostrady jest przekrojem typowym. Odmiany tego przekroju mogą, występować przy tzw. rozdzielonym projektowaniu kierunków ruchu, np. w różnych wysokościach itp. Budowa autostrady niekoniecznie musi być dokonana od razu na całą szerokość czasem bardziej celowa jest budowa jednego kierunku w fazie pierwszej z tym zastrzeżeniem, że dobudowanie kierunku drugiego nastąpi w okresie dalszym. W okresie pierwszym wybudowany jeden kierunek służy za zwykłą drogę o wysokiej stosunkowo klasie technicznej. Autostrady holenderskie, duńskie i szwedzkie przewidują umieszczenie obok jezdni ścieżek rowerowych, charakterys tycznych dla tych krajów. [przypisy: części zamienne do ciągników, renault twingo promocje, renault megane ]

Comments are closed