Przyczepa 16 TW/4LB o ładowności 50 ton, używana jest głównie do przewozu bojowych pojazdów pancernych. Powierzchnia ładowania przyczepy jest całkowicie zakryta, co pozwala przewozić najrozmaitsze ładunki. Hamulce: główny, dwuprzewodowy — hydrauliczno-powietrzny, postojowy — mechaniczno-hydrauliczny, uruchamiany ręcznie. Przyczepa 6W—2L, 0 ładowności 4 tony służy do przewozu pojazdów kołowych. W jednostkach saperskich przyczepy takie stosowane są do przewozu lodzi. Dodatkowe wyposażenie stanowią zbiorniki (pływaki), które zapewniają przyczepie niewielkie zanurzenia w czasie forsowania przeszkód. Ciężar własny 3,51 88-86. Przyczepa 6W-2L tony, długość 8190 mm, szerokość 2380 mm, wysokość (niezaładowanej) 1280 mm, rozstaw osi 4070 mm, rozstaw kół przednich 2000 mm, tylnych 1770 mm. Naczepa 2W-1L o ładowności 10 ton służy do przewozu pocisków kierowanych. Ciężar własny 6,9 tony, długość Il 500 mm, szerokość 2800 mm, wysokość 2000 mm, rozstaw kół 2080 mm. Transporter rakiety pocisków rakietowych rakiety na cel zamocowanym także na przyczepie jednoosiowej. Wyrzutnia rakiet ma często rozkładane podwozie. Aby uprościć transport materiałów ciekłych (np. paliwa) stosuje się często zbiorniki wykonane w postaci worków lub opon samochodowych.
Zbiornik w postaci worka ma pojemność 38 000 1 (długość 12,70 m i 3,64 m szerokość) i z powodzeniem zastepuje cysternę metalowa. Ciężar pustego zbiornika wykonanego z gumy syntetycznej i nylonu wynosi 260 kG.
Zbiorniki — opony samochodowe, o pojemności około 2000 litrów każdy, mają te zaletę, że można łączyć ze sobą dowolną ich liczbę. Zbiorniki takie toczą się dość łatwo i mogą być ciągnięte po bezdrożach. [przypisy: Suzuki Maruti 800, części do przyczepek samochodowych, regeneracja turbin, regeneracja przekładni kierowniczych ]

Comments are closed