Zagęszczarki podsypki

Tags: , ,

Silnik, skrzynia przekładniowa i mechanizmy sterujące są zmontowane na ramie, zawieszonej na amortyzujących sprężynach, zabezpieczających płytę przed wstrząsami. Na przodzie maszyny jest zabudowana wciągarka, przy użyciu której można samodzielnie wyciągnąć płyty za pomocą liny przytwierdzonej do haka wbitego w grunt. Transport maszyny odbywa się po założeniu dwóch kół samochodowych oraz połączeniu haka cięgłowego z pojazdem holującym. Zagęszczarki podsypki. Do zwiększenia stabilności podsypki w torze są stosowane zagęszczarki podsypki. Rozróżnia się maszyny zagęszczające podsypkę w torze oraz maszyny zagęszczające podsypkę przed ułożeniem przęseł torowych. Zagęszczarki pierwszej grupy są maszynami stosowanymi do robót wykończeniowych i do bieżącego utrzymania nawierzchni. Mają one własny napęd jazdy oraz mechanizmy robocze przystosowane do cyklicznego zagęszczania pryzmy podsypkowej od czół podkładów, jak również w klatkach między podkładami. Mechanizmem roboczym są zazwyczaj płyty i ubijaki wibracyjne. Zagęszczarki drugiej grupy najczęściej nie mają własnego napędu jaz— dy. Maszyny te są zasilane z obcych źródeł napędu (np. dźwigu układkowego UE-25/9). Zagęszczarki pierwszej grupy są reprezentowane przez zagęszczarki VDM-800 firmy PLASSER & THEURER i BV-102 oraz D-9 firmy MATISA, drugą grupę reprezentuje zagęszczarka krocząca UM produkcji radzieckiej. Zagęszczarka podsypki typu V DM -800 jest dwuosiową maszyną torową, stosowaną do zagęszczania rozluźnionej podsypki między Okienkami i od czoła podkładów. Z reguły współpracuje ona z wysoko wydajnymi podbijarkami toru, gdyż polepsza jakość podbicia przez zapewnienie wyższej wytrzymałości toru na boczne przesunięcia. Maszyna składa się z podwozia, nadwozia, układu napędowego, ubijaków wibracyjnych, zagęszczaczy czołowych, układu hamulcowego, układu hydraulicznego i układu elektrycznego. Rama podwozia jest zespawana z kształtowników walcowanych i blach, tworzących profile skrzynkowe o dużej wytrzymałości i sztywności. Na tylnej i przedniej poprzecznicach są zabudowane urządzenia sprzęgowo—cięgłowe i zderzaki. [patrz też: części wózki widłowe, nowy fiat tipo, serwis Fiat ]

Comments are closed