Skarpy nasypów i wykopów autostrad projektuje się łagodne o pochyleniu zmiennym, bardziej stromym przy krawędzi korony, bardziej łagodnym przy połączeniu z terenem. Przekroje należy stosować zależnie od głębokości wykopu H. Powierzchnie skarp między sąsiednimi przekrojami o różnych głębokościach wykopu i tym samym o różnym nachyleniu skarp powinny być połączone ze sobą w kształcie powierzchni wichrowatych. Na przykład między przekrojem poprzecznym o głębokości 5,0 m a sąsiednim O: głębokości 4,0 m nachylenie skarpy 1:1,5 przechodzi stopniowo w nachylenie 1:2. Należy podkreślić następujące zalety łagodnych skarp: a) zapewnienie bezpieczeństwa ruchu przez umożliwienie zjazdu z nasypu w dowolnym miejscu b) widoczność całej powierzchni skarpy przez kierowcę, nie tylko jej krawędzi, co daje kierowcy większą pewność prowadzenia samochodu z dużymi szybkościami c) łagodne skarpy, zwłaszcza przy ich zmiennym pochyleniu, umożliwiają h armonijne połączenie drogi z otaczającym terenem d) łagodne skarpy zapewniają możność zimowego utrzymania drogi dzięki opływowemu kształtowi przekroju poprzecznego prądy powietrzne przenoszą śnieg przez drogę nie powodując zasp e) łagodne skarpy mniej podlegają niszczeniu przez rozmywanie wodą opadową, ściekającą z nasypu lub do wykopu. [hasła pokrewne: renault wektor bielsko biała, klimatyzacja samochodowa części, honda prelude forum ]

Comments are closed

Powiązane tematy z artykułem: honda prelude forum klimatyzacja samochodowa części renault wektor bielsko biała