Usterki instalacji zapłonowej

Tags: , ,

Zbyt małe wyprzedzenie zaplonu — usterki regulatora w rozdzielaczu — zanieczyszczenie nagarem komór spalania — brak zapłonów w jednym z cylindrów. Przeciążenie silnika — długotrwała jazda na niskim biegu długotrwała praca silnika ze zbyt wysoką szybkobieżnością na biegu luzem — poślizg sprzęgła — ocieranie się okładzin szczęk hamulcowych o bębny — włączenie ręcznego hamulca — zbyt małe luzy w łożyskach wału korbowego. Niedomagania układu smarowania — brak oleju lub zbyt niski poziom oleju w misce olejowej — nieodpowiedni gatunek oleju silnikowego — rozcieńczenie paliwem lub wodą oleju silnikowego — zanieczyszczenie filtru oleju lub przewodów oleju — wadliwa regulacja ciśnienia oleju — usterka lub zbyt mała wydajność pompy oleju. Inne usterki — niewłaściwy skład mieszanki — zanieczyszczenie tłumika lub rury wydechowej. Silnik niespodziewanie się zatrzymuje Niedomagania układu zasilania — opróżnienie się zbiornika paliwa — przerwanie dopływu paliwa do gaźnika — zanieczyszczenie głównej dyszy paliwa. Usterki instalacji zapłonowej — przypadkowe wyłączenie zapłonu — obluzowanie się zacisków na czopach biegunowych akumulatora — obluzowanie sie lub odłączenie przewodu — zakleszczenie się młoteczka przerywacza — uszkodzenie cewki zapłonowej = zanieczyszczenie się elektrod świec zapłonowych. Inne usterki — zatarcie się tłoków w cylindrach — zerwanie łańcucha lub wyłamanie się zębów kół napędu rozrządu zatarcie się wału rozrządu w łożyskach — urwanie się korbowodu. Silnik zatrzymuje się w razie nagłego zwolnienia pedału przyspieszenia Zbyt bogata mieszanka, wskutek zbyt wysokiego poziomu paliwa w komorze pływakowej gaźnika lub błędnego uruchomienia pompki przyspieszającej przez gwałtowne naciśniecie na pedał przyspieszenia. Silnik stuka metalicznie podczas pracy pod obciążeniem. Samozapłony i detonacje — zbyt duże obciążenie zewnętrzne silnika silne zanieczyszczenie komór spalania nagarem — stosowanie paliwa o zbyt niskiej liczbie oktanowej zbyt duże wyprzedzenie zapłonu przegrzanie silnika świece zapłonowe o zbyt niskiej wartości cieplnej. Niewłaściwy stan techniczny silnika — zbyt duże luzy tłoków w cylindrach — zbyt duże luzy sworzni tłokowych w ułożyskowaniu — nadmierne zużycie lub wytopienie panewek głównych lub korbowych — obluzowanie się gruby pokrywy łba korbowodu. Pracujący silnik klekocze, grzechocze lub dudni [przypisy: serwis Skoda, Skoda Wrocław, renault twingo ]

Comments are closed