W ogumieniu niewłaściwe prowadzenie samochodu przez kierowcę (zbyt częste używanie hamulców, zbyt gwałtowne przyspieszanie, nieprawidłowe wykorzystywanie biegów) zużywa zbyt dużo oleju. Zużycie tłoków i pierścieni tłokowych — zakleszczenie się pierścieni tłokowych niewłaściwe założenie pierścieni tłokowych — niedostateczna sprężystość pierścieni tłokowych — zbyt wysoki poziom oleju w misce olejowej przeciekanie oleju przez nieszczelności — nieszczelność lub uszkodzenie miski olejowej — nieszczelność pokrywy rozrządu — wydostawanie sie oleju przez odpowietrznik —nieszczelność prowadnic zaworów. Spaliny mają barwę stalowo-blękitną. Zbyt wysoki poziom oleju w misce olejowej — zbyt wysokie ciśnienie w układzie smarowania — zbyt mała lepkość oleju silnikowego — znaczne zużycie gładzi cylindrów i pierścieni tłokowych — zakleszczenie sie lub pęknięcia pierścieni tłokowych — zbyt dużo oleju w mieszance (przy smarowaniu mieszankowym) — nieszczelność prowadnic zaworów — nieszczelność zaworów ssących. Spaliny mają barwę czarną (zawierają sadze) Zawieszenie się zasysacza (przesłonki rozruchowej) — niewyłączenie urządzenia rozruchowego— zasysacz jest niepotrzebnie włączony — zawieszenie się iglicy zaworka iglicowego zbyt wysokie ciśnienie tłoczenia pompy paliwa. Spaliny mają baruę białą (para wodna w spalinach, widoczna w niskiej temperaturze zewnętrznej — poniżej 10 oc). Przechłodzenie lub niedostateczne nagrzanie silnika — nieszczelność uszczelki pod głowicą — zawilgocenie tłumika (np. podczas mycia samochodu) nie zatrze się po wyłączeniu zapłonu, odlaczenie sie przewodu do zwierania (zapłon iskrownikowy) — krótkie zwarcie w lampce kontrolnej — uszkodzenie przełącznika — samozapłony mieszanki w cylindrach — detonacje w cylindrach wskutek stosowania paliwa o zbyt niskiej liczbie oktanowej — przegrzanie silnika — niewlaściwa wartość cieplna świec zapłonowych, Uwaga — w celu zatrzymania silnika należy zamknąć dopływ paliwa. Zapalenie się paliwa w gaśniku (pożar silnika). Zapłony mieszanki w rurze ssącej lub gaźniku („strzał” do gaźnika wskutek ubogiej mieszanki, zawieszenia się zaworu ssącego lub zbyt dużego wyprzedzenia zapłonu). [przypisy: surowce wtórne, fotele masujące, mechanik samochodowy ]

Comments are closed