Silnik hydrauliczny

Tags: , ,

W ramie podwozia są zbiorniki oleju hydraulicznego o pojemności około 0,65 mg i zbiornik paliwa. Osie, przednia i tylna, znajdują się w łożyskach rolkowych i są osadzone w wycięciach ramy, w których są wstawione amortyzatory gumowo-metalowe, po dwie sztuki na każdą maźnicę. Odkuwane, bezobręczowe koła o średnicy tocznej 710 mm, są wprasowane na osie zestawów. Na osi tylnej jest wprasowane stożkowe koło zębate przekładni osiowej napędu jazdy. Nadwozie maszyny stanowi kabina maszynisty, połączona z ramą podwozia, oraz pomieszczenie sześciocylindrowego wysokoprężnego silnika napędowego.
Moment obrotowy z silnika napędowego jest przenoszony na przekładnię osiową 20 za pośrednictwem jednotarczowego suchego sprzęgła ciernego, sześciobiegowej skrzynki biegów, nawrotnicy i wału przegubowego. Biegi są włączane dźwignią mechanizmu zmiany biegów. Z chwilą ustawienia nawrotnicy dźwignią w położenia neutralne, napęd mechanizmu jazdy transportowej jest przerwany i można przystąpić do włączenia hydromechanicznego napędu jazdy roboczej. Przy jeździe roboczej moment obrotowy z silnika hydraulicznego jest przenoszony na zestaw napędowy przy współdziałaniu przekładni redukcyjnej, wałów przegubowych, sprzęgła elastycznego włączanego dźwignią jazdy roboczej i skrzynki biegów. Silnik hydrauliczny napędu jazdy roboczej jest zsynchronizowany z układem hamulcowym- Przejazd roboczy od pary podkładów do następnej pary podkładów jest możliwy dopiero po naciśnięciu pedału podjazdu roboczego, co powoduje automatyczne zwolnienie hamulca i dopływ tłoczonego pod ciśnieniem oleju hydraulicznego do silnika. Zwolnienie pedału przerywa dopływ oleju do silnika i automatycznie zaciska hamulce na tarczach, zamontowanych na wszystkich czterech kołach. [patrz też: Fiat Tipo Tempra, nowy fiat tipo, serwis Fiat ]

Comments are closed