Walec wibracyjny

Tags: , ,

Walec wibracyjny różni się od walca drogowego układem napędowym i wbudowanymi w tylnym bębnie, zespawanym ze stalowego płaszcza i bocznych ścianek, mimośrodów. Mimośrody są osadzone na wale w łożyskach baryłkowych, który jest napędzany przez koło przekładni pasowej wielołamowej. Wał bębna łączy się z ramą walca amortyzatorami, które zapobiegają przenoszeniu drgań wibracyjnych na konstrukcję walca. Bęben obraca koło przekładni łańcuchowej, połączonej ze sprzęgłem elastycznym, przenoszącym napęd na ściankę boczną. Płyty wibracyjne. Działanie płyt wibracyjnych nie różni się od działania walców wibracyjnych. Płyty są zazwyczaj wykonywane jako urządzenia wibracyjno-uderzeniowe, najczęściej z drganiami kierowanymi, dzięki czemu mogą przesuwać się do przodu i do tyłu, a nawet wykonywać skręty, Płyta wibracyjna składa się z płyty, wibrator, silnika i układu napędowego złożonego z zębatej przekładni stożkowej, przekładni wieloklinowych i skrzyni przekładniowej. Na wale wibratora są osadzone cztery mimośrody: dwa środkowe obracają się w kierunku przeciwnym do dwóch skrajnych mimośrodów. Mimośrody skrajne są napędzane przez przekładnie wieloklinowe, natomiast środkowe, osadzone na łożyskach tocznych, są napędzane przez ślimakową i planetarną przekładnię zębatą skrzyni przekładniowej. Kierunek siły wymuszającej jest zależny od położenia mimośrodów, które można zmieniać kołami ślimakowymi, Obracanymi korbami. Siła wymuszająca jest wypadkową sił odśrodkowych mimośrodów. Jeżeli wypadkowa jest skierowana pionowo, to płyta ,wibruje w miejscu. W przypadku działania siły pod kątem, płyta przemieszcza się w odpowiednim kierunku. Obracając kołami ślimakowymi można zmienić prędkość przesuwu płyty i jej kierunek, [hasła pokrewne: Fiat Tipo Tempra, nowy fiat tipo, serwis Fiat ]

Comments are closed