Zanieczyszczenie niektórych kanalików wylotowych w rozpylaczach wielootworkowych — osłabienie lub uszkodzenie sprężyny wtryskiwacza — zawieszanie się iglicy w jednym lub kilku wtryskiwaczach — nieszczelność rozpylaczy — zbyt małe wyprzedzenie wtryskiwania zbyt niskie ciśnienie sprężania — wadliwe ustawienie rozrządu. Spaliny mają barwę stalowo-blękitmą. Zbyt obfite smarowanie — zbyt małe wyprzedzenie wtryskiwania, przechłodzenie lub niedostateczne nagrzanie silnika — zbyt długa praca silnika na biegu jałowym — zbyt niskie ciśnienie sprężania — zbyt mała sprężystość pierścieni tłokowych — niewłaściwe założenie pierścieni tłokowych zużycie tłoków i pierścieni tłokowych — działanie pompujące pierścieni tłokowych. Spaliny barwę czarną i zawierają sadze Zbyt duże dawkowanie paliwa (obluzowanie się i przestawienie zderzaka ograniczającego skok zębatki sterującej lub zluźnienie i przestawienie się śruby zderzakowej regulatora — albo rozregulowanie się mechanizmu sterującego wydajnością sekcji tłoczących) — zbyt niskie ciśnienie wtryskiwania zbyt małe wyprzedzenie wtryskiwania — zanieczyszczenie filtru powietrza — zbyt duże obciążenie zewnętrzne silnika zbyt niskie ciśnienie sprężania — częściowe przymknięcie przepustnicy w dławicy nastawnej. Spaliny barwę białą (para wodna w spalinach widoczna w niskiej temperaturze otoczenia — poniżej 10 oc). Przechłodzenie lub niedostateczne nagrzanie silnika — nieszczelność uszczelki pod głowicą zawilgocenie tłumika (np. podczas mycia samochodu). Silnik nie może rozwinąć szybkobieżności znamionowej. Niedostateczny dopływ paliwa do pompy wtryskowej zbyt małe dawkowanie paliwa przez pompę wtryskową uszkodzenie jednej ze sprężyn w regulatorze wadliwe ustawienie lub blokowanie regulatora — zanieczyszczenie filtru powietrza — silne zanieczyszczenie tłumika lub rury wydechowej zanieczyszczenie niektórych kanalików wylotowych w rozpylaczach wielootworkowych. Zbyt wysoka prędkość biegu jałowego silnika. Zbyt silne napięcie wstępne sprężyn biegu jałowego regulatora — zakleszczanie sie zębatki sterującej. Silnik przekracza szybkobieżność dopuszczalną Zbyt silne napięcie wstępne sprężyn dopuszczalnej szybkobieżności regulatora — zakleszczenie się zębatki sterującej zawieszenie się lub zatarcie tłoczka w pompie wtryskowej — pęknięcie sprężyny tłoczka — zluźnienie się i przestawienie śruby zderzakowej regulatora. [podobne: Renault Katowice, renault megane, używane renault kadjar ]

Comments are closed