Zmniejszenie dawkowania nie powoduje zwolnienia biegu silnika. Zbyt duże dawkowanie (np. wskutek wadliwej regulacji pompy wtryskowej). Silnik przyspiesza swój bieg (przejawia skłonność do rozbiegania) Zablokowanie regulatora — zakleszczenie się zębatki sterującej (np. wskutek zatarcia tłoczka). Uwaga — natychmiast zatrzymać silnik przez odcięcie dopływu paliwa, powietrza lub obciążenie Silnika. Silnik przyspiesza bieg (drgania zębatki sterującej) Nadmierne luzy w mechanizmie sterującym dawkowanie zbyt wysokie ciśnienie wtryskiwania — osłabienie sprężyn biegu jałowego w regulatorze — osłabienie sprężyn dopuszczalnej szybkobieżności w regulatorze. Silnik przegrzewa się Układ chłodzenia działa wadliwie — układ smarowania działa wadliwie — zbyt małe wyprzedzenie wtryskiwania — zbyt niskie ciśnienie sprężania zanieczyszczenie filtru powietrza — wadliwe ustawienie rozrządu. Silnik zatrzymuje się po zwolnieniu pedału przyspieszenia. Usterki w działaniu regulatora usterki mechanizmu sterującego dawkowanie. Uwaga — niedomagania oznaczone gwiazdką dotyczą tylko silników o rozruchu elektrycznym. Silnik nie daje się uruchomić — wadliwe ustawienie dawkowania paliwa wadliwe wyregulowanie wtryskiwacza zalanie komory spalania paliwem zapowietrzenie układu wtryskowego nieszczelność dławika pompy wtryskowej (spod dławika podczas ręcznego pompowania sączy się paliwo) — zanieczyszczenie wtryskiwacza zanieczyszczenie pompy wtryskowej (albo nieszczelność lub zużycie jej zaworków) — zanieczyszczenie filtru paliwa lub przewodów zanieczyszczenie nagarem gruszki żarowej — przechlodzenie silnika — nadmierne rozładowania akumulatora przepalenie się bezpiecznika — wadliwe iskrzenie świecy zapłonowej (np. zanieczyszczenie elektrod, niewłaściwy odstęp między elektrodami, uszkodzenie elektrod, uszkodzenie przewodu, uszkodzenie cewki zapłonowej itp.). Silnik zatrzymuje się po rozruchu —wadliwe ustawienie dawkowania paliwa — wadliwe wyregulowanie wtryskiwacza zalanie komory spalania paliwem zapowietrzenie układu wtryskowego — nieszczelność dławika pompy wtryskowej zanieczyszczenie wtryskiwacza — zanieczyszczenie pompy wtryskowej lub nieszczelność jej zaworków — zanieczyszczenie nagarem gruszki żarowej — nadmierne rozładowanie akumulatora — przepalenie się bezpiecznika — wadliwe iskrzenie świecy zapłonowej. Silnik zatrzymuje się podczas przełączania na olej napędowy — zanieczyszczenie filtru paliwa lub przewodów zanieczyszczenie nagarem gruszki żarowej przechłodzenie silnika. [więcej w: Renault Katowice, renault megane, renault twingo promocje ]

Comments are closed